Pagina's

vrijdag 2 november 2012

Bladel swap

En opniew een swap gehad mey onze groep in Bladel. Deze keer werden er stansjes uitgedeeld (je weet wel die figuurtjes die je met een "Cuttlebug", "Big Shot" of andere machiene kan maken).
Dit zijn de ATCtjes die ik met de gekregen stansjes heb gemaakt:

 Bij de eerste heb ik gebruik gemaakt van de "gridtechniek" die ik hier al eens eerder vermeld heb. Ik heb geprobeerd een indruk van een ondergaande zon te geven. De stans van de molen een beetje extra bijgekleurd met grijs om wat meer diepgang te creëren.
 De ATC met het vosje was best een uitdaging. De stans met het kanten randje was eigenlijk veel te groot voor een ATC, dus heb ik die als mal gebruikt om overheen te sponsen. De bloemetjes die er ook bij zaten eerst aangestipt met distress. Het bovenste bloemetje heb ik heat-embossed met clear poeder en verder gesponst met distress.
 Van de vele stansjes die ik voor deze ATC kreeg heb ik enkel het bloemetje gebruikt. De achtergrond is een bloemenpatroonpapier waarop ik de vogelstempel heat-embossed heb met clear poeder, en vervolgens de ganse achtergrond gesponst met distress inkt. Zo komt de stempel meer naar voor terwijl de bloemenachtergrond vager wordt.
 Een hele leuke techniek die steeds weer andere effecten geeft is deze elastiekjestechniek. De stansjes waren nogal uitgesproken, dus ik heb de achtergrond verder eenvoudig gehouden.
Voor deze techniek hoef je enkel een paar elastiekjes rond een brayer of acrylblok te draaien. Rol over je inktpad, of beinkt de elastiekjes op je acrylblok. Rol of druk af op je papier: klaar!
En als laatste kreeg ik een silouettestans. Ik heb de zijkanten met een gescheurd papier gemaskerd, daartussen gesponst, en met een donkerdere tint blauw en een achtergrondstempel wat accenten aangebracht. Zo komt het silouet toch mooi tot z'n recht vond ik.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...