Pagina's

zaterdag 5 november 2016

Golfbeertje

Dit kaartje heb ik gemaakt voor een vriend die wel eens graag een balletje slaat. Het beertje is een piramide vastgezet met splitpennetjes.
De achtergrond is gemaakt met "te gekke krijtjes". Dit doe je door met een drietal bij elkaar passende kleuren strepen in 1 richting op het papier te zetten. Als het papier redelijk goed gevuld is, ga je deze met een doekje met een beetje geurloze terpentine in dezelfde richting zacht uitwrijven. Misschien moetje halfweg een andere stukje van het doekje gebruiken om te zorgen dat de kleuren niet helemaal over elkaar heen lopen. Net gras vind je niet?
Zo maak je voor iedere prent steeds een bijpassende achtergrond.
Je vindt de uitleg van deze techniek oa op de blog van Sannie.

2 opmerkingen:

  1. Jij maakt ook leuke kaarten! Ik zag jou mailbericht in Hobbyjournaal en heb je blog uiteindelijk toch gevonden. Ga me meteen als volger aanmelden, want ik ben ook niet zo actief op Hobbyjournaal!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn blog kun je hier vinden: http://caroline-cards.blogspot.nl/

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...