Pagina's

maandag 5 juni 2017

Zentangle + ATC = ZIA


Zentangle is een vorm van meditatief tekenen, een beetje zoals doedelen, maar met meer focus en structuur. Ik vind het een zeer ontspannende bezigheid: even je hoofd helemaal leeg en gewoon lijn per lijn een tekening maken. Nieuwsgierig? Hier kan je meer uitleg vinden van de bedenkers Maria en Rick (Zentangle.com) (Engels), maar ik heb ook een nederlandstalige les gevolgd bij Jella van PaperArtStudio in Kalmthout. Je kan natuurlijk de patronen ook zo online vinden: tanglepatterns,  leuk om kaartjes en zo te maken, maar je mist wel het meditatie gedeelte. Het is maar wat jou aanspreekt.

Ik doe beide: echt mediteren met Zentangle en tangles tekenen op allerlei formaat papier. Dat laatste heet dan Zentangle Inspired Art, of Z.I.A in 't kort.

Hierboven een voorbeeldje van een ZIA ATC. Ik heb er een paar gemaakt, dus volg mijn blog als je niks wil missen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...